Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemSpillearkadeLogg Inn

 

 AMD Athlon 64 X2 DualCore

Go down 
AvInnlegg
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

AMD Athlon 64 X2 DualCore Empty
PosteTema: AMD Athlon 64 X2 DualCore   AMD Athlon 64 X2 DualCore Icon_minitimeLør Aug 25, 2007 2:17 am

Etter a prisen ble halvert, så må jeg si at de er verdt pengene altså. Hadde en 2.4 Ghz først, og oppgraderte til 3.0 Ghz når de kuttet prisen. Har brukt 2.4'en in HTPC'en min så langt, men i dag bestilte jeg enda en 3.0 Ghz. Så da har jeg 2 PC'er med samme hovedkort, CPU og RAM.

Jeg er faktisk litt overrasket over at 2.4 Ghz modellen sammen med et bedritent lite 7300 GT skjermkort klarer å kjøre World of Warcraft helt fint i 1360x765 oppløsning med gode detaljer. Den takler også det nye Transformers spillet, i litt lavere oppløsning. Det sier jo litt om CPU'en. Jeg mener, det kan jo ikke være på grunn av skjermkortet. Se på skjermkort test listen på Toms's Hardware, så ser dere hvor utrolig dårlig 7300 GT er. Value kort er en vederstyggelighet av de få!
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
TOREJK
Gjest
avatar



AMD Athlon 64 X2 DualCore Empty
PosteTema: AMD Athlon 64 X2 DualCore vs Intel Core 2 Duo   AMD Athlon 64 X2 DualCore Icon_minitimeLør Aug 25, 2007 4:51 pm

Hva er best ? AMD eller Intel ? eller er det bare like bra og at det er som LINUX vs Microsoft enten liker du den ene og hater den andre.
Er det noe ytelsesforskjel på to tilnærmet like prosessorer fra de to
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

AMD Athlon 64 X2 DualCore Empty
PosteTema: Re: AMD Athlon 64 X2 DualCore   AMD Athlon 64 X2 DualCore Icon_minitimeLør Aug 25, 2007 8:05 pm

Intel's nyeste CPU'er er litt bedre enn AMD sine akkurat nå, men AMD kommer snart ut med nye CPU'er igjen. De går som regel på lik linje (Intel og AMD), av og til leder ene litt og så kommer andre ut med noe nytt og så leder de en liten stund. Men det virker for meg som AMD er best på pris mesteparten av tiden uansett, så derfor gikk jeg over til AMD. Har aldri hatt noen problemer med hverken Intel eller AMD prosessorer, så det handler bare om ytelse vs pris. Men, hvis du skal ha det absolutt beste som er, så må du bytte fra Intel til AMD hver gang en av dem lanserer en ny serie prosessorer. Det kan jo bli dyrt.

En ting vi må være klar over er at Intel Mhz vs AMD Mhz ikke kan sammenlignes. For en stund siden var AMD CPU'er mye sterkere selv med mye lavere Mhz enn Intel sine CPU'er. Akkurat nå er det Intel som har sterkere CPU'er med lavere Mhz. Det går mye ut på CPU cache størrelse og FSB clock rate... samt chip teknologien de bruker. AMD sin beste CPU på markedet nå er ca. like bra som en middels-høy Intel CPU.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
Sponsored content





AMD Athlon 64 X2 DualCore Empty
PosteTema: Re: AMD Athlon 64 X2 DualCore   AMD Athlon 64 X2 DualCore Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
AMD Athlon 64 X2 DualCore
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Tema - Interne Komponenter :: Prosessor-
Gå Til: