Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemSpillearkadeLogg Inn

 

 UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker

Go down 
AvInnlegg
TOREJK
Gjest
avatar



UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitimeFre Aug 10, 2007 3:18 pm

Ubuntu hva er det ? Linux for vanlige mennesker

Ett opperativsystem jeg har testet og prøvd meg litt på
Noe helt annet en windows i allefall og stabilt virker det også se ut til og hvere
Det kan enten innstaleres på HD eller kjøres rett fra cd rom
Jeg har nå innstalert det og er veldig posetivt overrasket hvor bra det er Smile
Last ned iso filen og bren den på ei cd og prøv da vel dette er morro
Kommer tilbake med mere info når jeg har prøvd det ut mer
her er linken til programmet http://www.ubuntu.com/

Det er virkelig verd å prøve og gratis også finnes det på norsk

Maskinen jeg kjører det på er msi howedkort med intel chipset 945 m integrert skjermkort som ikke er alverden, 2.gb ram pc 5300 og p4 3.2 mhz prosessor
Det er helt utrolig hvor raskt dette opprativsystemet er, det er bygd på linux, gnu har open office gimp grafikk program, masse spill,Firefox nettlesert dette opperativsystemet har i grunn alt du trenger av ting og tang, helt topp vis du bare skal ha en pc som du bruker til surfing, email, skolearbeid, lett kontorarbeid, bilde fiksing,mannipulering m m
Så her er ett operativsystem som jeg vil annbefale å teste ut
Grensesnittet er litt anderledes enn windows, men veldig enkelt og finne fram i det
Det er gode suportsider på nette og mye annet
Så last det ned brenn isofilen og test det ut, en flott opplevelse Smile
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: Re: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 7:21 pm

Jeg har lurt litt på Ubuntu... funker spill på Ubuntu? Uten å kjøre Windows over det, mener jeg. Et OS som ikke gir meg Dreamweaver, Photoshop og World of Warcraft er jo fint liten vits i å bruke i det hele tatt. Det finnes jo selvsagt alternativer for Dreamweaver og Photoshop, men ikke for World of Warcraft.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
TOREJK
Gjest
avatar



UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 12:07 am

Har ikke fått prøvd det ut noe serlig med spill enda men det virker i allefall ikke med msfs det prøvde jeg, men det finnes jo en del linux spill
Jeg instalerte dette bare for morro for å teste det ut, det virker bra ubuntu, du kam kjøre det rett fra cd n uten og behøve og instelere det også
Men tror nok jeg holder en knapp på windows jeg , delv om ubuntu er et bra alternativ
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: Re: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 12:36 am

Yup, vi slipper bare ikke unna Windows.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
TOREJK
Gjest
avatar



UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 12:58 am

Ja du vet, han bill gates vet nok hva han gjør Mad
Men hans firma lager jo noe bra da monkey til tider, og vista kommer nok til og bli v=bra den også Rolling Eyes
Men allerede nå holder de jo på med etterfølgeren til vista Evil or Very Mad Kan de heller konsentrere seg med og gjøre en ting ferdig ad gangen
Microsoft erobrer hele verden den pirat Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Empty
PosteTema: Re: UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker   UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
UBUNTU -- Linux for oss vanlige mennesker
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oppstart av gammel maskin til Linux-distro

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Diverse :: Programmer-
Gå Til: