Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemSpillearkadeLogg Inn

 

 Åssen Ram Type Har Jeg, Ram

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeSøn Aug 05, 2007 11:10 pm

Åssen kan jeg finne ut åssen ram type jeg har.
Åssen merke og mye hrzt jeg har ???

Være så snill og hjelp
Til Toppen Go down
Ronny
Admin
Admin
Ronny


Male Antall Innlegg : 151
Location : Bergen
Registration date : 04.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeSøn Aug 05, 2007 11:11 pm

Du har DDR2 minnebrikker.

På den modellen er det 2 forskjellige Mhz å velge på.
Du har 533 Mhz, eller 667 Mhz. Skal du kjøpe mer minn av samme som du har, eller helt nytt?
Til Toppen Go down
https://norwegian-tweakers.norwegianforum.net
TOREJK
Gjest
avatar



Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeSøn Aug 05, 2007 11:12 pm

i følge websiden til din maskin kan du bruke enten Opptil 4 GB6 tokanals DDR25--> SDRAM (667 MHz, 2 eller 4 DIMM)
eller
Opptil 4 GB6 tokanals DDR25 SDRAM (533 MHz, 2 eller 4 DIMM)
Til Toppen Go down
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 7:06 pm

Ja men kan jeg brukke dette
Geil 2x1024 mb ram (pc 6400/800mhz)
`????
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 7:13 pm

Det skal ikke være noe problem å bruke ram chips med høyere Hz, faktisk anbefaler jeg å alltid kjøpe ram chips med litt høyere Hz så man kan bruke chip'ene lengre... ettersom man oppgraderer og skifter ut hovedkort.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 7:54 pm

Tenkte å bruke det lissom litt..

Men det vil fungere fett lissom eller hva ?
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 8:47 pm

Ram chips med høyere Mhz enn det som støttes av hovedkortet vil egentlig ikke gi noen bedre ytelse i det hele tatt. Hvis hovedkortet ditt støtter max 667 så vil 800 chips kjøre på 667. Men hvis du oppgraderer hovedkort seinere, så kan det være du får bruk for høyere Mhz. Trengs kansje en del høyere enn 800 Mhz også, om du har Intel.

Det du bør passe på er CL speed på chip'ene. 800 Mhz chips med CL4 speed er dritbra, CL5 er litt dårligere. Jo lavere CL, desto bedre. Høyere Mhz chips har alltid høyere CL enn lavere Mhz chips, så du må bare se etter best mulig CL på det Mhz nivået av ram du vil ha. Har du Dual Channel support på hovedkortet så bør du kjøpe 2 identiske ram chips, gjerne et "Kit" (sett) med 2 chips... og ikke bruke andre/gamle ram chips sammen med dem.

32 Bit OS (WinXP/Vista x86) vil kjøre treigere med 4GB ram enn med 2GB ram pga. overaddressering. 64 Bit OS (WinXP/Vista x64) har bedre muligheter til å utnytte 4GB ram... vel, teoretisk sett. Jeg har ikke Vista enda og kjøper det faen ikke før SP1 kommer, så jeg skal ikke si for mye om den saken enda.

Så, per i dag vil jeg anbefale et 2x 1GB chip dual channel kit. DDR2 er DDR2, hovedkortet ditt burde støtte alt som er DDR2 (tror jeg).
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
TOREJK
Gjest
avatar



Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Last ned dette programmet   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 9:38 pm

Vis du vil vite alt du har av hardwere i maskinen last ned SiSoft Sandra Pro XII fra denne linken http://fosi.ural.net/
dette programmet forteller deg alt du bør vite og litt til
Til Toppen Go down
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:03 pm

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dimen_9200?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1


Dette er min min data lissom.. Suger men Razz sånn er live.. vil ram brikka passe på den... venter på svar fra dere før jeg gjøre noe.. For jeg har lissom ikke peiling på dette...
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:13 pm

Du kan fint bruke Geil 2x1024 mb ram (pc 6400/800mhz). Jeg ser også at du har dualchannel support, så pass på at du setter dem i rette ram slots når du får dem. Og ikke bruk ram i andre slots sammen med dem, da funker ikke dualchannel.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:35 pm

Åssen kan jeg se åssen port jeg skal legge de inni ?
Til Toppen Go down
TOREJK
Gjest
avatar



Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: vilke ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:39 pm

vis du går hit https://www.psdata.no/pic/F130036.jpg
ta en titt på det hovedkortet så ser du nederst på høyre side 4 lange slotter, det er der rambrikketen skal settes inn, og de kan bare settes inn på en måte
Til Toppen Go down
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:43 pm

Tenker på det hoodling mente.. Dual greia...
Til Toppen Go down
TOREJK
Gjest
avatar



Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Ram du kan bruke   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeTor Aug 23, 2007 11:45 pm

Da kjøper du to like rambrikker i ett sett og setter dem inn i samme fargen pa slotten på hovedkortet Brikkene må hvere to like av fabrikat, de selges normalt parvis til dual ram , det er bare spørre i den butikken du skal kjøpe
Til Toppen Go down
Ika
Medlem
Medlem
Ika


Male Antall Innlegg : 13
Age : 35
Location : Kr.sand
Registration date : 05.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 12:16 am

Jeg satt på de 2 brikkene. Men ram slotten min er alle er svarte.. men de klype greian som for ram brikken til å sitte fast er 2 forskjellige farger.. Svart og hvitt
Til Toppen Go down
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 12:30 am

Har du ikke en manual for hovedkortet ditt? Sånt får du alltid med når du kjøper et hovedkort, men kansje ikke alltid når du kjøper en komplett PC. I manualen til hovedkortet er det alltid et kart som forklarer hva som er hva. Husk at dual channel 2GB er bedre enn vanlig 3-4GB når det kommer ned til ytelse.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
Hoodling
Hacker
Hacker
Hoodling


Male Antall Innlegg : 65
Age : 44
Location : Dale
Job/hobbies : R E H A B !
Registration date : 23.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeFre Aug 24, 2007 5:59 pm

Forresten, Dual Channel går som regel i RAM-Slots 1 og 3, eller 2 og 4. Slot-Nummer skal stå på selve hovedkortet nær RAM slots (som regel i liten hvit skrift). Du kan egentlig bare prøve deg frem litt, og se om BIOS auto-detect Dual Channel på POST. På en Dell maskin tror jeg du må inn i BIOS først og Disable Full Screen Logo på oppstarten, sånn at du ser all RAM informasjonen. Du kan bruke "Pause/Break" tasten på tastaturet ditt for å pause POST sånn at du har tid til å lese all informasjonen på skjermen der.
Til Toppen Go down
http://www.hoodling.com
Ronny
Admin
Admin
Ronny


Male Antall Innlegg : 151
Location : Bergen
Registration date : 04.08.2007

Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitimeSøn Aug 26, 2007 4:42 pm

Som regel er minneslottene i samme farge annenhver for dual channel...................... altså hvit: slot 1og 3 og svart: slot 2 og 4.
Stemmer dette Ika,med fargene på "klypene" så setter du brikkene dine i slot 1 og 3.
Slot 1 er den nærmest prosessoren.
Til Toppen Go down
https://norwegian-tweakers.norwegianforum.net
Sponsored content





Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Empty
PosteTema: Re: Åssen Ram Type Har Jeg, Ram   Åssen Ram Type Har Jeg, Ram Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Åssen Ram Type Har Jeg, Ram
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Tema - Interne Komponenter :: Minne-
Gå Til: